Trujillo - Cajamarca

25 april 2014 - Cajamarca, Peru

Op mijn laatste dag in Trujillo ging ik naar de Huaca de la Luna, een ruine van een oude stad die bewoond werd door de Moche. Hier zijn op sommige plekken de kleuren nog bewaard gebleven, het moet er vroeger heel mooi uit hebben gezien! Mocht je het ooit gaan bezoeken, ga dan zeker ook het museum in. Ongelofelijk wat een mooie en originele beeldjes ze daar hebben gevonden, helaas mag je geen foto's maken..

Woensdagochtend vertrok ik naar Cajamarca, de laatste 4 uur van de reis ga je langzaam de bergen op via scherpe bochten (best eng helemaal voorin in de bus) en heb je een heel mooi uitzicht. Op het hoogste punt waren we op 3000 meter, Cajamarca ligt op zo'n 2700 m. Het is hier zo groen!! Of het lijkt maar zo, na al het zand en stof in Lima en Trujillo :-) Cajamarca is erg mooi, maar helaas regent het al een paar uur dus heb ik nog geen goede foto's kunnen maken.

Vanochtend ben ik naar de Ventanillas de Otuzco geweest, een rots met raampjes die waarschijnlijk als kerkhof werd gebruikt. Foto's zal ik dit weekend uploaden! Morgenochtend ga ik naar Cumbe Mayo, ik weet niet precies wat het is maar daar zullen ze me vast alles over vertellen - ik ga met een tourgroep mee, want het is lastig te bereiken per microbusje.

En een beetje onverwachts, maar ik vind het erg leuk: zaterdag komt Robert naar Cajamarca en zullen we een tijdje samen gaan reizen. Hij is zo'n 2 maanden terug begonnen in Buenos Aires, ik ben erg benieuwd naar wat hij tot nu toe heeft meegemaakt!