Rosario

22 februari 2015 - Rosario, Argentinië

De paar dagen die ik had gepland door te brengen in Rosario zijn uiteindelijk 2,5 week geworden :) Rosario is zo'n fijne stad: niet te groot, veel studenten en ook veel te doen. Iedereen is 's avonds aan het hardlopen en het is heel mooi om langs de rivier te lopen. Het nationale monument was indrukwekkend, maar waar Rosario echt om bekend staat is dat het de geboorteplaats is van Che Guevara én dat het dé ijsjes-stad van Argentinië is. Mocht je ooit in deze stad zijn, ga dan naar 'Esther', dat ijs is geweldig!

In el Bolsón leerde ik een koppel (Lucía en Manuel) uit Rosario kennen, en samen met Sue - die was toevallig ook hier - heb ik hen nog een paar keer gezien. We zijn met zijn allen uit eten geweest, een andere dag op stap geweest en daarna werden we uitgenodigd voor een weekend bij de familie van Lucía en Manuel buiten Rosario. De eerste dag hebben we in het zwembad doorgebracht bij de oma van Manuel (zij voert haar huisdieren veel te veel, vooral de kat http://marliesopreis.reislogger.nl/foto/algemeen/img-7928.1603169). 'S avonds gingen we naar de ouders van Lucía in een ander dorp en werden ook wij helemaal volgestopt met eten. 'Wil je meer pizza/empanadas/bier/wijn/champagne/taart??'. Hele lieve familie, ze vonden het super interessant om 2 buitenlanders op bezoek te hebben. Op het einde konden we echt niet meer en hebben we 12 uur lang geslapen, wat een rust zo opeens wanneer je niet in een hostel slaapt! De volgende dag hebben we weer enorm veel gegeten met de familie, o.a. zelfgemaakte vijgenjam en een super lekkere pompoenpasta. Daarna gingen we met zijn allen naar de (bruine) rivier en toen was het tijd om weer terug naar Rosario te gaan. Een paar dagen terug ben ik nog naar een concert geweest van de band van Manuel, hij speelt in een Beatles-coverband en dat was super leuk!

Ik heb ook veel tijd doorgebracht met Darwin, een van de Chileense jongens die ik leerde kennen in Córdoba. Soms was het moeilijk om weg te gaan uit het hostel: de meeste mensen bleven voor minstens een week, we hebben vaak samen gekookt en 's avonds tot nogal laat zitten praten en feesten. Het was ook carnaval in Rosario, daar heb ik een avond van meegemaakt en dat was niet heel speciaal: een soort buurtfeest zoals in Nederland, niemand was verkleed en er waren geen optochten jammer genoeg

Een paar uur geleden ben ik aangekomen in Buenos Aires, ik heb vast een beetje rondgelopen en het ziet er al heel mooi uit! Ik weet dat ik veel mensen die ik eerder heb gezien in Argentinië hier nog een keer ga ontmoeten, ik kijk er naar uit!