Buenos Aires 1

6 maart 2015 - Buenos Aires, Argentinië

Na bijna 2 weken in Buenos Aires kan ik zeggen dat dit tot nu toe sowieso mijn favoriete zuid-amerikaanse stad is. Het is zo ontzettend mooi, de wijken hebben allemaal een eigen karakter, er is veel goed eten en er is altijd wat te doen. Ik heb nog steeds lang niet alles gezien, en ondertussen zit ik in mijn derde hostel zodat ik de wijken beter kan leren kennen. In het eerste hostel leerde ik Laura kennen, een Amerikaans meisje dat hier voor een paar maanden gaat studeren. Samen zijn we vaak wat gaan eten, gingen we naar een huisfeestje (met in totaal 5 mensen) van iemand die ik in Rosario ontmoette, en we zijn ook naar de botanische tuin geweest. Ik ben blij om iemand te kennen die hier voor langer blijft, normaal gesproken leer je mensen kennen en die gaan dan 1 of 2 dagen later al weer weg, dan blijft het contact een beetje oppervlakkig.

Ergens afgelopen weekend ging ik mee met de walking tour, we kwamen langs hele mooie plaza's en wat er verteld werd was ook erg interessant - vooral over de recente geschiedenis van Argentinie, het is nogal een chaos! Tijdens de tour leerde ik Ben uit Italie kennen, we gingen nog wat drinken na de tour en opeens was het 2 uur 's nachts. De dagen daarna hebben we dat nog een paar keer herhaald :) Op maandag ging ik met een groepje naar Bomba de Tiempo (tijdbom), wat een soort drumconcert is. Super vet!! Sowieso draait het hier vaak om muziek, op een van de weekendmarkten zag ik mensen cubaanse muziek spelen en 's avonds waren ze tango aan het dansen, op dat soort momenten denk ik nog steeds 'wow, ik ben echt in Zuid-Amerika!'

Gisteren ben ik naar el Ateneo gegaan, een boekenwinkel die in een oud theater zit. Enorm mooi, sowieso de coolste boekenwinkel die ik ooit heb gezien

Vanavond gaan we barbequen met iedereen uit het hostel en morgen ga ik wat doen met Laura en Diego (die ik eerder nog een keer zag in Cordoba).

Op zondag ga ik naar Puerto Iguazu om de Iguazu watervallen te zien. Ik blijf daar 4-5 nachten en het kost een dag reizen heen + terug, dus over ongeveer een week ben ik terug in BA. Ik heb geen idee hoe het internet daar is, misschien ben ik niet goed bereikbaar. O en mijn ticket terug naar NL is geboekt, ik kom op 26 maart aan. Tot snel dus!! :)

1. Hennie:
    7 maart 2015
    Hoi Marlies,
    leuk om veel bekende dingen terug te zien ;-})
    Veel plezier in Iguazú, heel erg de moeite waard !

mvg en goede reis terug,
    Hennie
  2. Hellen:
    8 maart 2015
    Wederom prachtige foto's en leuk verhaal
    Die boekewinkel ziet er echt cool uit
    Ik denk dat je je vrienden en familie wel gaat missen tijdens zo'n reis want het zijn inderdaad allemaal kort durende vriendschappen die je op doet. Tijd dus om terug te keren..... wij zijn in ieder geval blij dat je over een paar weken weer thuis bent. Geniet er nog van. Xx
  3. Marlies:
    8 maart 2015
    Dank jullie wel! Klopt, ik ben blij dat ik jullie snel weer zie :) En er zijn ook wat mensen die ik onderweg heb ontmoet en ik op wil gaan zoeken in Europa, daarmee klikte het zo goed! Tot over een paar weken xx