Sierra de la Ventana en Córdoba

4 februari 2015 - Córdoba, Argentinië

Van onze voornemens om eindelijk eens wat meer te bewegen in Sierra de la Ventana is jammer genoeg niet veel gekomen! Op onze eerste dag ontmoetten we iedereen in het hostel, er was maar 1 dorm dus we waren in totaal met zijn tienen. Sue en ik konden het meteen goed vinden met Fernando, hij heeft ons rondgeleid door het dorpje. De volgende dag wilden we een trek gaan doen, maar het heeft de hele dag hard geregend dus hebben we super lang uitgeslapen. Op onze laatste dag was het weer fijn weer, we gingen naar ´el Dique´ (de dijk) om te zwemmen. Fijn om weer eens te zwemmen! In Sierra de la Ventana en het hostel zat het vol met mooie vogels, honden (ik kon niet stoppen met lachen om het Sjefje dat heel zielig in het water stond) en interessante insecten (die ene met de hoorns vond ik super leuk - zie foto -, minder leuk was het toen Sue in een hangmat wilde gaan liggen en er een enorme spin in zat). Wat ik heel bijzonder vind, is dat ik een van de nachten de maan onder heb zien gaan, dat had ik nog nooit eerder gezien!

Op donderdag stonden we weer vroeg op om de enige ochtendbus te halen. We hadden nog makkelijk even kunnen blijven liggen, want de bus kwam anderhalf uur te laat aan.. Terug in Bahía Blanca kon Sue bijna meteen de bus pakken naar Buenos Aires, ik had de hele middag om nog even naar de Big 6 te gaan (een soort Macdonald's die een hele lekkere spinazieburger heeft, jammer genoeg heb ik ze nog niet gezien buiten Bahía Blanca) voordat mijn bus naar Cordoba vertrok. Ik vond het heel leuk om even samen te reizen, maar ben ook zo blij dat ik weer alleen reis! Kleine dingen gaan je na een tijdje toch irriteren, en Sue is gewend aan meer luxe dan ik dus moesten we wat compromissen maken :)

In Cordoba sprak ik af met Diego en Miku, die had ik eerder in Bolivia ontmoet. Diego woont in Cordoba en heeft ons rondgeleid, en uiteindelijk belandden we bij een vriend van hem thuis om mate te drinken (typisch argentijns drankje, een beetje als thee). Ik vond Cordoba een mooie stad, doet me een beetje aan Spanje denken. Op zondag gingen we met wat mensen van het hostel naar een rivier in de buurt, ik had wat families verwacht die daar gingen barbecuen, maar het bleek een enorm feest te zijn! Iedereen was aan het zwemmen, drinken en dansen in het water, en na een tijdje waren er grote watergevechten. Ik heb zó hard gelachen om de willekeurige dingen die daar gebeurden: mensen probeerden naar de andere kant te zwemmen met hun enorme glas nog steeds in hun hand, een bal die werd overgeschoten van de ene naar de andere kant met het doel onoplettende mensen op hun hoofd te raken, een groep had een opblaasbaar zwembad mee als boot, iemand stond ontzettend overdreven te dansen op een rots en dat vonden de andere mensen verschrikkelijk (geen idee waarom).

Ik deed ook een bustour door Cordoba en had het toen wel gezien, vooral omdat ik weg wilde uit het hostel waarin ik verbleef. Het zat helemaal vol met mensen uit Israel, in het begin was dat leuk. Ik heb geleerd een Israelisch gerecht te koken, kan nu tot 10 tellen in het hebreeuws en iedereen deed hun best om ook engels te spreken zodat de paar niet-Israeliers zich niet buitengesloten werden. Jammer genoeg gingen deze leuke mensen weg en kwamen er luide en asociale landgenoten voor terug. Gisteravond ging ik nog voor een biertje mee naar een bar met 2 chilenen, dat ene biertje werden er (veel) meer en uiteindelijk belandden we in een club en waren we om 7 uur terug in het hostel. 3 uur later moest ik opstaan om de bus naar Rosario te halen, dus ik ben nogal moe en ga zo naar bed, welterusten!

1. Vief:
    5 februari 2015
    geniet er van Liesje! Wanneer kom je ons weer opzoeken? De foto's zijn gaaf! Al vind ik die beestjes met een soort hoorn op hun hoofd wel een beetje eng!
  2. Marlies:
    6 februari 2015
    Dankjewel Vief! Ik ben rond eind maart weer terug, tijd om bij te kletsen :) Die grote spin vond ik veel enger dan de beestjes trouwens haha
  3. Marloes:
    14 februari 2015
    Marlies! Marloes hier haha, we hebben elkaar net ontmoet in Rosario. Ik ben even aan het rond googlen wat er te doen is in Cordoba en zo kwam ik je blog tegen. Leuk geschreven. Heb mijn e-mail ingevoerd, weet niet of jij die dan zo ook hebt? Heel veel plezier bij Juan en verder iedereen daar! :)
  4. Marlies:
    15 februari 2015
    Hahah wat toevallig! Ik kan je mail niet zien, als je wilt kun je me toevoegen op Facebook, ik ben benieuwd naar de rest van je reis en de foto's :)