Puerto Madryn (pinguïns!) en Bahía Blanca

24 januari 2015 - Bahía Blanca, Argentinië

Na nog een paar laatste ontspannen dagen in Bolsón gingen we uiteindelijk met zijn vieren verder naar Puerto Madryn, naast Sue was ik daar ook met Joey en Charlotte, een leuk stel uit Londen. De eerste dag kwamen we bij van een oncomfortabele busreis, hebben we over het strand gelopen en gingen we 's avonds uit eten met zijn allen en een vriend van de Engelsen.

Die ging de volgende dag ook mee, we hebben een auto gehuurd om naar Punta Tombo te gaan om de pinguïns te zien, er zitten er daar zo ongeveer een miljoen deze tijd van het jaar! Punta Tombo was ongeveer 3 uur rijden, dus we hebben er een leuke roadtrip van gemaakt :) Eenmaal daar was het zo raar om de pinguïns te zien, ik stel me ze altijd voor in de buurt van ijs, maar deze stonden bij 30 graden in de zon te slapen, lagen onder bosjes of wandelden rond op het strand. Ze waren ook totaal niet bang voor ons, er was een pad waar je op moest blijven maar daar liepen zij gewoon op en recht naast. Er renden ook een soort cavia's, konijnen en lama's tussendoor, een hele leuke combinatie in een super mooi landschap!
Op de terugweg stopten we nog even in Gaiman, een Welsh dorpje waarover we hadden gelezen dat je er goed thee kunt drinken en gebak eten. We kwamen een schattig theehuisje tegen, maar jammer genoeg was het zo duur dat we maar door zijn gereden..

De volgende dag hebben we Puerto Madryn wat meer verkend, ik vond het een leuk stadje, al wordt het door andere reizigers totaal niet aangeraden. In de namiddag wilden we even naar het strand, maar dat was van compleet verlaten 2 dagen eerder opeens veranderd in een zee van mensen. Later gingen we nog met ons groepje van 5 + wat mensen uit het hostel uit eten, het was onze laatste avond samen, altijd jammer om afscheid te nemen van mensen die je net goed hebt leren kennen.

Op onze laatste dag in Puerto Madryn hebben we een toer van het schiereiland, la Península Valdés, gedaan. We begonnen bij een zeeleeuwen-kolonie, ik vind zeeleeuwen sowieso al super interessant dus gelukkig hadden we een uur de tijd om ze te bekijken. Hier zaten er heel veel en er zaten veel kleintjes bij, die lijken van dichtbij op puppy´s, schattig!! Daarna kwamen we weer wat pinguïns tegen bij een strand (nog steeds leuk na 10000 pinguïns in Punta Tombo) en stopten we bij een groep sea elephants - zee-olifanten? Hoe zeg je dit in het Nederlands?

Die waren net bezig met een rustperiode, ze lagen maar een beetje op het strand en bewogen niet, dus niet al te interessant. Na nog een stop in het enige dorpje op het schiereiland gingen we terug naar Puerto Madryn en pakten we de bus naar Bahía Blanca.

En nu zitten Sue en ik sinds gisteren in het enige hostel in Bahía Blanca, we zijn tot nu toe 2 buitenlanders tegengekomen en worden aangestaard op straat. Het is alsof ik weer terug ben in Peru, ik had dit niet verwacht zo dicht bij Buenos Aires! Ook Bahía Blanca is leuk om doorheen te lopen, veel leuke restaurantjes en wat mooie gebouwen. Tussen 1 en 5 uur 's middags is alles gesloten omdat het zo warm is, ik ben ook net wakker van mijn siesta en hoop dat het op de volgende bestemming iets koeler is.

We vertrekken morgenvroeg (om 06.00, er gaan maar 2 bussen per dag) naar Sierra de la Ventana, waar je mooie wandelingen kunt maken en verse kaas en wijn kunt eten/drinken :D

1. Hellen:
    25 januari 2015
    Hoi marlies
    Heel gek inderdaad om pinquins niet in de sneeuw te zien
    Wel weer hele gave fotos
    Heb je trouwens een nieuwe bril ? Staat je goed
    Wat een lekkere temperatuur is het daar, hier heeft het weer gesneeuwd, ook leuk trouwens
    Carnaval is bijna in aantocht maar dat zul jij niet missen denk ik. Je hebt daar al genoeg carnavaleske optochten en feesten meegemaakt.
    Nou heel veel groetjes xx
  2. Marlies:
    26 januari 2015
    Raar inderdaad, om te lezen dat het heeft gesneeuwd in Nederland! We zaten vandaag vast in een regenstorm, dus weer even afgekoeld :) Klopt, ik heb vaker mijn bril op, heb wat last van mijn ogen omdat het hier zo stoffig is! Hier vieren ze trouwens ook carnaval, eens kijken hoe dat is :D xx