Arequipa en de Colca canyon

20 juli 2014 - Cuzco, Peru

Wat een mooie stad, Arequipa! Het deed me best wel denken aan Spanje met mooie pleintjes en veel meer groen dan in de andere Peruaanse steden die ik bezocht heb. Na een eerste dag met zijn vieren (waarin we vooral heel, heel veel niet-peruaans eten gegeten hebben, yes!) vertrokken 2 van de groep op de 2-daagse Colca Canyon trek. De tweede dag ging ik met Robert op een free walking tour, maar die was zo saai dat we ons halverwege hebben verstopt om maar niet verder mee te hoeven :) We zijn wel naar een Alpaca-boerderij geweest waar je ook kunt zien hoe de wol wordt verwerkt, en daarna zijn we nog naar wat marktjes geweest.

De ochtend daarna vertrok ik voor 3 dagen naar de colca canyon, eerlijk gezegd vond ik wat we vanuit de bus zagen veel interessanter dan de trek zelf en vond ik het te zwaar voor wat het eigenlijk is. Zo waren de 3 dagen:

Dag 1. Vertrek om 07.30 (normaal gaat iedereen om 03.00!), 5-6 uur in de bus naar een dorpje om vanuit daar in 4 uur 1200m naar beneden te lopen. Dat was niet leuk, ik ben een paar keer gevallen en mijn knieeen deden echt veel pijn. We kwamen rond half 7 's avonds aan in een lodge waar geen electriciteit of warm water was, om 8 uur lagen we allemaal stinkend in bed.. Wel een super mooie sterrenhemel door het gebrek aan licht in de omgeving, je kunt vanuit daar zelfs de melkweg zien!

Dag 2. Ontbijt met pannenkoeken en dan in 4 uur naar de oase lopen, gelukkig over een vooral vlakke weg. We moesten een keer 20 minuten steil naar boven en op het eind nog een half uur weer naar beneden, maar verder viel dit me heel erg mee. Rond 1 uur kwamen we aan in de oase en konden we gaan zwemmen, heerlijk! De rest van de dag hebben we buiten gezeten, gekaart en veel gegeten. Veel mensen doen de eerste 2 dagen in 1 dag, dat zou ik echt niet hebben gekund of gewild.

Dag 3. Om 04.00 op om meer dan 1000 meter naar boven te lopen. AAH dit hoop ik nooit meer te hoeven doen. Het was alleen maar naar boven, 3 uur lang en ik heb het een paar keer echt op willen geven. Nu ben ik wel trots dat ik het heb gehaald natuurlijk :) Daarna gingen we met de bus naar een uitkijkpunt om condors te zien. Dat was heel cool! We maakten nog wat stops bij mooie uitzichten en kwamen uiteindelijk aan bij een natuurlijke hot spring naast de rivier, dat was zo fijn na 3 dagen lopen. Om 7 uur waren we weer terug in Arequipa, zijn we nog wat gaan eten en weer vroeg naar bed gegaan.

En nu ben ik, na 3,5 maanden in Peru, eindelijk in Cusco! Na een hele dag in de bus ben ik net aangekomen, van wat ik tot nu toe heb gezien is het een hele mooie stad en een hele verandering van de andere Peruaanse steden. Binnenkort een update :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl