Surfen + Ruines in Trujillo

21 april 2014 - Trujillo, Peru

Wow, ik had niet gedacht dat surfen zo leuk zou zijn! Het is me niet gelukt om echt langer dan 1 seconde te blijven staan, maar ook op je knieen zittend is het al echt een beleving :) Wel een stuk vermoeiender dan ik had verwacht, ik heb nog steeds nogal spierpijn en daardoor heb ik het niet nog een keer kunnen proberen. Uiteindelijk ben ik ook niet naar het strandfeest geweest, maar heb wel een erg mooie zonsondergang gezien.

Ondertussen ben ik in Trujillo bij Andy's familie, erg gezellig en weer wonen we met best wat mensen samen. Grappig om te zien dat de 2 families qua gebruiken erg op elkaar lijken! Dit keer verblijf ik wel in het centrum van Trujillo, ik kan naar de Plaza de Armas lopen en de straat is best druk, gisteren was er aan de overkant een kinderfeestje waar keihard foute reggaeton werd gedraaid tot 10 uur, ik weet niet of alle kinderfeestjes zo zijn hier..

Vandaag ben ik naar de ruines van Chan Chan geweest, erg indrukwekkend! Het pad daarheen is al erg mooi, het lijkt net of je op een andere planeet bent. Met 2 Peruanen deelde ik de kosten voor een gids (die 2 zie je ook terug op de foto), dat was zeker de moeite waard! Erg interessant allemaal, ik vraag me af hoe het was voordat de Spanjaarden alles leegroofden.. Vroeger was ook alles geschilderd maar dat is niet behouden gebleven, morgen ga ik naar de Huaca de la Luna waar dat wel het geval is.

Ik kwam trouwens ook langs een hele mooie muur met mozaieken die de natuur en historie van Peru laten zien, bijna net zo lang als de Berlijnse muur en erg bijzonder!

1. Hellen:
    23 april 2014
    Marlies, Je hebt er al een mooi kleurtje opgelopen ! Het ziet er allemaal lekker zomers uit.
    Bij ons was het vandaag ook wel lekker weer moet ik zeggen, volgende week en de week daarna zijn de kinderen vrij ivm meivakantie.

Zijn dat nog speciale dieren die in de muren zijn gekerfd ?
    En is die gehele muur met mozaïek of maar gedeeltelijk?
    Groetjes xx
  2. Marlies:
    24 april 2014
    Klopt, het is hier echt lekker weer. Trujillo word ook wel 'de stad van de eeuwige lente' genoemd omdat het altijd tussen de 18-25 graden is! De hele muur is een mozaiek, en ik weet niet precies wat voor dieren er op staan :-) geniet van het weer en de vakantie!!
  3. Marlies:
    24 april 2014
  4. Trudy:
    9 mei 2014
    Hè meiske
    Het lijkt immens groot zeker de weg met de lange muur .
    Je lijkt wel groot naast de mannen haha terwijl je toch een normale lengte hebt..
    Maar de mensen zijn daar niet echt groot.
    Op het moment regent het hier al een paar dagen en maar 13 graden op het moment Brrr herfst.
    Verder alles goed hier ,je pappa heeft het nog erg druk met zijn werk , maar eind mei word het weer wat rustiger..
    Veel plezier geniet ervan!!!
    Dikke knuffel van ons xx