Tarifa

23 maart 2014 - Tarifa, Spanje

Wow, Tarifa was echt geweldig! Het is een klein stadje met een heel mooi strand, ik had het gevoel dat ik op een tropisch eiland was.. Het Franse meisje dat in het hotel werkt was de week daarvoor geweest, toen was het daar windkracht 6 dus die had het wat minder leuk. De eerste dag heb ik het stadje verkend en kwam ik een wandelroute tegen die ik een stukje gevolgd ben. De route liep langs de zee en was heel mooi, ook kon je Marokko aan de overkant zien. ´s avonds heb ik de zonsondergang gezien en ben ik met een groepje naar een klein concert geweest. De volgende dag ben ik naar het zuidelijkste punt van Europa gegaan (Isla de las Palomas, mooie uitzichten!) en heb ik een paar uur over het strand gelopen. Daarna kwam ik wat aardige Nederlandse meisjes uit het hostel tegen en zijn we wat gaan drinken en eten. De volgende dag moest ik om 15.30 in Algeciras zijn om de laatste bus terug naar Jimena te pakken, en omdat ik Tarifa eigenlijk wel had gezien ben ik wat vroeger naar Algeciras gegaan. Die stad was niet zo lelijk als verwacht, ook kwam ik een Google maps auto tegen dus misschien zie je me straks op de Streetview :)

Sinds donderdagmiddag ben ik terug in Jimena, waar we ons druk aan het voorbereiden waren op een bruiloftsfeest dat gisteren in het hotel gevierd werd. Dat hoop ik niet meer mee te maken! De gasten waren nogal arrogant, vroegen 100 dingen tegelijkertijd, vonden het erg leuk om me ´blondje´ te noemen en voor de grap dingen te vragen in heel slecht Engels (wat na een tijdje heel irritant wordt)
De horeca is blijkbaar niets voor mij!