Aangekomen in Lima!!

8 april 2014 - Lima, Peru

Nu begint het avontuur pas echt: ik ben vannacht aangekomen in Lima! Wel met nogal wat geluk, want in eerste instantie lieten ze me niet aan boord: volgens de vrouw aan de balie was mijn busticket naar Bolivia niet genoeg bewijs dat ik het land binnen de visaperiode zou verlaten, en moest ik een ticket terug naar Europa hebben. Bij de verkoopbalie schrok ik even, want een refundable ticket (ik zou hem toch niet gebruiken) kostte zo´n 3000 euro! Toen kwamen ze daar met het idee dat ik ook gewoon een ticket naar aan ander land in Z-Amerika kon kopen en dat dat genoeg bewijs was, dus vroeg ik voor de zekerheid nog een keer of een busticket ook goed was: jawel! Vreemd dat binnen hetzelfde bedrijf zo anders wordt gedacht over de toelatingseisen, maar ik ben erg blij dat het goed is gekomen!

De 12 uur in het vliegtuig zijn me erg meegevallen, ik had een hoop eten mee omdat ik bang was dat er niets vegetarisch zou zijn, maar ik heb maar 1 ding niet kunnen eten en ze hadden zelfs hummus :) Op het vliegveld werd ik opgehaald door de broer van Gil, en zo ongeveer anderhalf uur later waren we thuis. Lima is echt enorm groot, en het verkeer is echt een chaos! Ik voel me erg welkom hier, zowat de hele familie woont in een huis en volgens mij gaan we best wel wat dingen samen doen. We zitten wel een stuk uit het centrum, dus ik ga proberen met het OV te reizen. Ik heb de microbusjes volgepropt met mensen al gezien, dat wordt vast een hele ervaring!

1. Hellen:
    9 april 2014
    Pff, dat waren spannende tijden met dat ticket, fijn dat je zo welkom bent bij die mensen. Blijf je daar nou een paar weken ? Voordat je aan het werk gaat .... maak je ook weer fotos zodat we kunnen zien waar je bent ? Ben benieuwd hoe het er daar uitziet. Kun je goed met hun communiceren, het Spaans zal toch niet precies hetzelfde klinken als in Barcelona?
    Pas goed op jezelf, veel plezier en tot horens xx
  2. Gil:
    10 april 2014
    Me alegra que hayas llegado bien y aque veas como es lima , despues cuando vayas a otros lugares sera diferente es una ciudad muy grande , pero vivimo a 30 minutos del centro , espeor que disfrutes de mi casa , mi familia y de Peru , te deseo todo lo mejor disfruta y seguire tu Blog :)
  3. Marlies:
    10 april 2014
    Deze week zal ik wat foto's van de buurt en het huis uploaden, zometeen schrijf ik een nieuwe blogpost en kun je lezen wat ik tot nu toe heb gedaan :) Ik weet nog niet hoe lang ik hier blijf, ik mag 4 maanden in Peru blijven en denk dat mijn eerste vrijwilligerswerk in Huaraz of Ica/Paracas is. Het Spaans is inderdaad best wel wat anders, maar gelukkig versta ik bijna alles. Er zijn wel een hoop nieuwe woorden (vooral qua eten!).

Muchas gracias Gil! Lo estoy pasando muy bien con tu familia, y los viajes hasta el centro son una aventura por la locura del tráfico jaja :) Tengo muchísima suerte de poder estar con gente tan amable y estar en un país tan interesante, a veces todavía no me lo puedo creer! Me alegro de que sigas el blog, entiendes todo? Espero que el alemán te ayude a leerlo con facilidad
  4. Trudy:
    12 april 2014
    Heey meissie
    Wat een avontuur en fijn dat je daar zo in het gezin word opgenomen ,zal wel heel anders zijn in ons Nederland ...hier moet
    Alles snel haha
    Geniet ervan we zien uit naar je verhalen en foto's hartstikke leuk !!
    Veel plezier !!
    Dikke knuffel van ons !!!
    Xx
  5. Marlies:
    12 april 2014
    Haha klopt, het is hier inderdaad heel anders! Leuk om te horen dat je de verhalen en foto´s leuk vindt, we spreken elkaar morgen bij tante Hellen :) xx