Bariloche

31 december 2014 - Bariloche, Argentinië

Wat een ontzettend mooie plek is dit, ik ben zo blij dat ik hier het einde van het jaar heb kunnen doorbrengen! De laatste paar uur van de (uiteindelijk 22-uur lange) busreis waren al heel mooi, maar wat ik op eerste kerstdag zag is een van de mooiste landschappen die ik tot nu heb gezien. Met een leuk groepje dat ik de dag daarvoor tijdens het kerstdiner had leren kennen beklommen we de Cerro Campanario, best zwaar maar het was het zo waard. Jammer genoeg is het op de foto's nooit zo indrukwekkend als in het echt, kijk even naar de video voor een betere indruk :)

Kerst wordt hier gevierd met vuurwerk en iets traditioneels dat ik nogal raar vond. Het heet Pio Nono en lijkt op gebak, maar dan zit er een hartige vulling in - toch best lekker!

Na kerst ging bijna iedereen weg, ik heb nog een leuke dag gehad aan het 'strand' met 2 jongens uit Singapore en een hoop wijn, en ik ben ook naar Lago Gutiérrez geweest. Het water was zo blauw en ik was verbaasd dat er zo weinig mensen waren, in Europa zou zo'n plek helemaal vol zitten met toeristen.

Daarna heb ik me een beetje verveeld in het hostel omdat we nu alleen grote groepen hebben, ik denk dat ik toch een beetje te lang had ingepland voor Bariloche..

Gisteren deed ik de 'Cirquito chico' (klein cirquit) op de fiets, 30 km door de bergen. Ik denk dat ik echt eens wat moet gaan doen aan mijn conditie als ik terugkom, want hoe mooi het ook was, het was zo ontzettend zwaar! Ik kwam veel van de heuvels niet op met de fiets en ben dus maar gaan lopen :) (gelukkig was ik niet de enige die dat deed)

Ik leerde eerder in Salta 2 jongens kennen die toevallig nu in een hostel 2 huizen verderop werken, vanavond ga ik daar nieuwjaar vieren met een gedeeld diner en misschien dat we daarna op stap gaan (Bariloche is wel het Lloret de Mar van Argentinië, alle laatste klassen van de middelbare school komen hier om te feesten en zijn nogal irritant, ik hoop niet dat we die veel tegenkomen vannacht)

Alvast een gelukkig nieuwjaar!!

1. Hellen:
    1 januari 2015
    Super marlies, ziet er geweldig uit
    Voor jou ook een gezond en gelukkig nieuwjaar
    Hopelijk zien we je snel weer xx
  2. Marlies:
    1 januari 2015
    Ik blijf even overwinteren en dan kom ik terug ;) Tot snel!! xx