Mendoza

22 december 2014 - Mendoza, Argentinië

Ik heb een hele leuke week gehad in Mendoza, al heb ik niet al te veel speciale dingen gedaan. De stad is mooi om door rond te lopen, er zijn super veel parkjes en het lijkt van een afstand niet alsof het zo'n grote stad is doordat het zo enorm groen is.

Op mijn eerste avond vroeg ik de weg aan 2 Belgische meisjes die blijkbaar in hetzelfde hostel zaten, en later leerde ik nog 2 Denen kennen waar ik veel tijd mee heb doorgebracht. We gingen naar een super groot park en beklommen de heuvel voor een mooi uitzicht over de bergen die rondom Mendoza liggen. De free walking tour was niet zo speciaal, maar we kwamen wel langs een spaans parkje (ik voelde me even alsof ik weer in Sevilla was) waar roze/rood water in de fontein zat, dat zag er raar uit.

De meeste mensen in het hostel doen een wijntoer op de fiets door de wijngaarden, maar omdat dat nogal duur is en ik al zoiets heb gedaan in Cafayate heb ik dat hier niet gedaan (met 37 graden fietsen lijkt me ook niet zo'n succes). In het hostel hebben we sowieso iedere avond een paar uur gratis wijn, dus ik heb de meeste avonden buiten in de tuin gezeten met iedereen, leuk!

En heel toevallig kwam ik ook een van de sieradenmakers tegen die ik in Sucre leerde kennen, heel raar om na zo'n lange tijd iemand weer tegen te komen, ik herkende hem op het begin echt niet. Mijn doel voor vandaag is om wat shirts (ik heb er nu maar 4) en een jas te kopen, die ben ik ook kwijtgeraakt. Jammer genoeg lijken er veel te veel Argentijnen in iedere stad te wonen, overal zie je grote rijen mensen die staan te wachten - bij de bank, in winkels, bij de Subway (30 mensen in de rij, waarom??), en andere willekeurige dingen.

Vanavond vertrek ik naar Bariloche in het merendistrict (20 uur in de bus, mijn langste busreis tot nu toe) en daar blijf ik tijdens kerst en nieuwjaar. Alvast een hele fijne kerst!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mary:
    23 december 2014
    He meis, jij ook alvast hele fijne (warme) kerstdagen. Geniet en sta stil bij de mooie dingen in het leven :)
    love you
    mams