Eerste week in Jimena

1 maart 2014 - Jimena de la Frontera, Spanje

Wat een drukte ineens! Na 2 dagen zonder gasten zijn nu bijna alle kamers geboekt en komen er ook veel mensen langs in de bar. De 5 uur per dag die ik zou moeten werken lopen vaak nogal uit, maar gelukkig is dat niet erg: het voelt niet alsof ik echt aan het werk ben en het is best gezellig! In totaal zijn we met zijn vieren: de eigenaresse Melissa, haar moeder, een meisje uit Frankrijk en ik. Normaal gesproken spreken we Spaans, maar de moeder spreekt alleen Spaans wanneer het echt nodig is (ook al woont ze hier al 30 jaar, doet me denken aan mijn tijd in Berlijn haha).

Jimena is een heel leuk dorpje en in 10 minuten lopen ben je in een natuurgebied, dus mijn vrije tijd breng ik door met wandelen, lezen en genieten van het uitzicht. Ik ken nog niet veel mensen in het dorp, het lijkt alsof er alleen mensen jonger dan 18 en ouder dan 65 hier wonen, dus dat is wat moeilijker contact leggen. Iedere avond is er ook een oudere man in de bar die alleen Spaans spreekt, maar met zo´n dik Andalusisch accent dat ik (en de rest) geen idee heb waar hij het over heeft..

Donderdag hadden we een kok uitgenodigd om te proefdraaien (we maken nu het eten zelf, wanneer ik en de moeder in de keuken staan is het paniek wanneer mensen om tapas vragen, wij hebben geen idee hoe dat te doen) en voor ons en wat gasten wat eten klaar te maken. We begonnen rond 2 uur, en na veel eten en heel veel wijn begonnen de heftige discussies en was het opeens 4 uur later, voor mij tijd om aan de bardienst te beginnen. Uiteindelijk ben ik al om 10 uur uitgeput naar bed gegaan, wat een dag!

Vanavond is er een speciale flamencoavond ter ere van de ´dag van Andalusië´ in het dorp, ik ben erg benieuwd :)

1. Hellen:
    3 maart 2014
    Ik weet wel waarom het ineens zo druk is daar, dat komt vast en zeker door die blonde schoonheid! Uit Nederland.
    Het ziet er heel mooi uit daar! Wij volgen je op de voet.
    Je wordt wel in het diepe gegooid, is wel heel leerzaam toch? Heel veel plezier nog doeiiii
  2. Marlies:
    3 maart 2014
    Haha, wat lief!! Het valt me tot nu toe harstikke mee, en het is ook weer eens fijn om iets compleet anders te doen (al is het bedden opmaken zeker niet mijn ding) :)
  3. Mary:
    3 maart 2014
    Haha, zwaar Andalusies accent. Die man aan de bar 'savonds is gewoon stomdronken. Dan klink ik ook als een onverstaanbare griek :)
    Maar goed te lezen dat je huishoudelijke skills een upgrade krijgen. Werk ze nog, en kijk uit naar je vrije uren (doe ik ook)
    kus
    mama