Jimena 2

9 maart 2014 - Jimena de la Frontera, Spanje

Oeps, alweer een week sinds de laatste update! De tijd gaat hier erg snel voorbij en meestal heb ik geen idee welke dag van de week het is..

Vorige week zaterdag was de flamenco-avond, dit optreden was compleet anders dan dat wat ik in Barcelona gezien heb: veel meer zang en bijna geen dans (jammer genoeg), en na de flamenco zijn we met wat mensen nog naar een hostelbar geweest die hier best wel populair is. Hij staat midden op de steilste weg in Jimena, je moet er wat voor over hebben om hier op stap te gaan :)

In het begin van de week konden we meerijden met een meisje uit het dorp naar Gibraltar, we zijn te voet de grens over gegaan en hadden toen een paar uur voordat we weer terug zouden rijden. Helaas was de kabelbaan naar de top van de berg gesloten door de harde wind en was ook het kleine wildlife park net dicht toen we hem ontdekten, dus we hebben vooral veel rondgelopen in het centrum. Best leuk om een keer te bezoeken, maar niet heel erg speciaal. Het voelde voor mij als een komisch overdreven versie van Engeland (of misschien is Engeland wel echt zo? Ik hoop er ooit achter te komen).

Deze week heb ik eindelijk de weg gevonden die naar de uitkijkpunten over Jimena en de omgeving leidt, en ik heb daar mijn tot nu toe favoriete plek gevonden om te lezen en te picknicken (nouja, het dakterras van het hotel is ook een goede!). Super uitzichten, leuke bergschapen in de buurt en er is verder helemaal niemand.

Ik krijg ook maar geen genoeg van de bergen: iedere keer als ik naar buiten kijk voelt het nog steeds speciaal, en ook de zonsondergangen zijn zo mooi!