Granada + start van 5 weken in Jimena

24 februari 2014 - Jimena de la Frontera, Spanje

Na 4 dagen in Granada weet ik zeker dat ik nog een keer terug moet komen! Vooral de Alhambra heeft veel indruk op me gemaakt, jammer genoeg hadden we niet genoeg tijd om alles te zien (ticket voor 16.30, het was open tot 18.00). Ook het uitzicht vanaf daar is super mooi, al zei het meisje met wie ik de tickets had gekocht dat de zonsondergang vanaf het wat hoger gelegen Sacramonte haar favoriete moment in Granada was (even een reminder voor mezelf om daar de volgende keer heen te gaan).

Op zaterdag was ik van plan om naar de watervallen te gaan, maar aangezien ik nogal laat op was (vrijdag was er een pubcrawl, de leider ging er na een uurtje met een meisje uit de groep vandoor maar gelukkig hebben we er zelf nog een hele leuke avond van gemaakt!) ben ik naar een tuin in de buurt van de Alhambra geweest waar het lekker rustig was. `S avonds nog wat tapas gegeten met mensen uit het hostel en relatief vroeg naar bed gegaan.

En nu ben ik sinds een paar uur in Jimena de la Frontera, in een hotel zonder gasten :) Er zijn 13 kamers (waarvan ik er een voor mezelf heb, wat een luxe na een week in een 10-12 bed dorm met 1 badkamer!) en de eerste gasten komen op woensdag hierheen. Tot nu toe heb ik nog niet veel van het dorpje gezien, maar het uitzicht is in elk geval enorm mooi! Morgen begin ik met werken, 5 uur per dag en 5 dagen in de week. Vanaf morgen is ook het hotelrestaurantje open, eens kijken of de horeca wat voor mij is (en dan ook nog eens in het Spaans!)

1. Mary:
    26 februari 2014
    He liesje, ziet er mooi uit. wij hebben al plannen om volgend jaar naar Andalusie te gaan! ik zorg dat je foto's worden opgeslagen.
    Liefs, mama