Huacachina

18 juni 2014 - Paracas, Peru

Ok, ik ben nog steeds in Paracas maar heb nu toch mijn ticket naar Huancayo geboekt voor aankomende woensdag. Nu ik nog maar zo'n anderhalve maand over heb in Peru en nog 5-6 steden wil bezoeken moet ik toch een beetje op gaan schieten :)

Maandag ben ik een dagje naar Huacachina geweest, dat is een oase in de woestijn in de buurt van Ica. Heel bijzonder om in een dorpje te lopen dat omringd is door hoge zandduinen. Wat eigenlijk iedereen doet in Huacachina is een tour door de woestijn gecombineerd met sandboarden. Ik ging ook, en wat eng was dat! De zandbuggy's scheuren keihard door de woestijn en gaan zo hard de duinen over dat het lijkt alsof je in een achtbaan zit. Het sandboarden zelf kun je doen op 3 manieren: zoals snowboarden, zoals op een slee of op je buik met je hoofd naar voren. De eerste duin vond ik al best hoog, maar de laatste was echt ongelofelijk! Ik ging met mijn hoofd naar voren en ben heeel langzaam gegaan, en de hele weg naar beneden kon ik niet stoppen met lachen

In de surfbar in Paracas zijn we nu met zijn allen het WK aan het kijken, door het tijdsverschil beginnen de wedstrijden hier zo rond 11.00 's ochtends en zitten we heerlijk in de zon met een plastic zakje vers vruchtensap (zo wordt dat hier verkocht). Ik hoop dat jullie het ook gezellig samen kijken!

1. Hellen:
    19 juni 2014
    Nou nou dat klinkt supervet op je sandboard door het zand schuiven. Wat een hoop zand daar wel prachtig !
    Dat je het erg naar je zin hebt daar snappen we meteen.
    Ook gezellig dat WK kijken. Wij hebben ook samen gekeken met vrienden, is gewoon kei gezelllig. Hopen dat Nederland nog lang in de race is.
    Heb je toch een ticket gekocht...... op naar het volgende
    Avontuur! Xx
  2. Inkie:
    20 juni 2014
    hahahaha marlies ik zie het al helemaal voor me dat jij in de slappe lach die berg afgaat :')