De nationale reserve Paracas + DOLFIJNEN

11 juni 2014 - Paracas, Peru

AAH wat cool, gisteren heb ik dolfijnen gezien! Ik zag ze van ver af en sprong met 2 vriendinnen in de kano, deze keer waren we wel op tijd en kwamen we heeel dichtbij. Het was een groepje van 5 dolfijnen en we hebben ze zo'n half uur bij kunnen houden, zo bijzonder!

En oeps, het is al weer een week terug dat ik naar de reserve ging, de tijd gaat hier zo snel voorbij.. De reserve is een grote woestijn aan zee en heeft hele mooie stranden. Het meest indrukwekkend vond ik het rode strand, en het was ook meteen de eerste keer dat ik in een woestijn was, ik vond het geweldig! Hele mooie kleuren overal en heel rustgevend, er zijn bijna geen toeristen.

Verder hadden we deze week een zandstorm (dat is wat ´Paracas´ betekent), wat ook best spannend was. Alle ramen waren dichtgetapet en je mocht niet meer in het zwembad, maar eigenlijk viel het harstikke mee: vooral de harde wind was wat irritant, er kwam niet heel veel zand mee.

Ik denk dat ik over een weekje verder ga naar Huancayo, het is hier zo gezellig dat ik eigenlijk niet weg wil!