Huancavelica + Ayacucho

2 juli 2014 - Ayacucho, Peru

Dat gaat snel opeens, 2 steden in 1 update.. Ik dacht dat er veel meer te doen zou zijn in Huancavelica en Ayacucho, maar dat valt toch even tegen. Ik wilde eigenlijk wat tours doen vanuit deze 2 steden maar blijkbaar was ik de enige, en dan zou het heel duur worden. Jammer!

Huancavelica is een leuk klein stadje midden in de bergen met een heel fijn thermaal zwembad (zeg je dat zo?). Heel lekker om daar in te zwemmen, maar zo koud om er uit te gaan op een hoogte van 3700 m! Ik heb nog wat tijd doorgebracht met de 2 Nederlanders en we zijn ook samen met de nachtbus naar Ayacucho gegaan, we kwamen hier gisteren om 05.30 aan. Ik kon niet slapen in de bus (bergwegen met scherpe bochten en enorm veel drempels helpen daar ook niet bij) dus gelukkig wisten zij een hotel dichtbij de Plaza de Armas dat op die tijd al open was en we meteen weer konden gaan slapen.

Vooral in deze minder bezochte plaatsen waar je met de locals reist en er geen hostels te vinden zijn (en je dus moeilijker mensen ontmoet) was het echt even fijn om met zijn 3en te reizen, ik vond het harstikke gezellig.

De foto's zal ik over een paar dagen uploaden, vanuit .... PARACAS! Ja, ik ga morgen terug en heb er zo veel zin in! Ik zat er eigenlijk al de hele tijd aan te denken, en toen ik hoorde dat m'n Belgische vriendin Melissa ook terug is was de beslissing snel gemaakt :) . Waarschijnlijk blijf ik een weekje, dan heb ik nog 3 weken voor Arequipa en Cusco (en Machu Picchu), dat moet te doen zijn. Yes!!