Huancayo

28 juni 2014 - Huancayo, Peru

Op mijn eerste dag in Huancayo ging ik naar Torre Torre, hele mooie natuurlijk gevormde pilaren aan de rand van de stad. Wat surrealistisch! Er was verder helemaal niemand, dus ik heb er een paar uur rustig rondgelopen. Daarna ging ik naar een raar park (Parque de la Identidad Huanca) dat me vooral deed denken aan park Guell in Barcelona. Ik had niet verwacht zo iets speciaals tegen te komen in een klein ontoeristisch stadje in de bergen van Peru, een hele leuke verrassing. Hier in Huancayo kom je op straat eigenlijk totaal geen buitenlanders tegen en wil iedereen met je op de foto, dat is wel even wennen..

En gisteren kwam ik dan toch een nog vreemder park tegen: el parque de los sombreros, dat dus helemaal om hoeden draait. Geniaal, wie verzint zo iets!?

Vandaag leerde ik tijdens het ontbijt 2 Nederlanders kennen die toevallig ook naar Huancavelica gaan, dus we gaan morgenmiddag samen met de bus daarheen (wel na de wedstrijd natuurlijk, die begint hier om 11.00). Ik wilde eigenlijk erg graag met de trein, maar na een overstroming in januari (!!) rijdt die jammer genoeg nog steeds niet. Verder was het vandaag ook de nationale dag van de ceviche, dus hebben we samen een vegetarische ceviche van aubergine en champignons gegeten, erg lekker!