Islas Ballestas

3 juni 2014 - Paracas, Peru

Wat leuk, de Islas Ballestas (Poor man's Galapagos) - je kunt er pinguins en zeeleeuwen in het wild zien! Wel vanaf de boot, want je mag de eilanden niet op. Ik zag zeeleeuwen van heel dichtbij, ze zijn veel schattiger dan ik had gedacht. De pinguins waren verder weg, en er waren nog heel veel andere soorten vogels. Het hele eiland zit dan ook onder de vogelpoep, en er is bewaking om te voorkomen dat mensen dat illegaal meenemen. Tijdens de heenreis in de boot stopten we ook nog even bij de 'candelabro', lijnen in de vorm van een kandelaar gemaakt door dezelfde mensen die de Nazca lijnen maakten.

Ook ben ik nog een paar keer gaan kanoen op zee, een van die keren kwamen we 2 zeeleeuwen tegen. Je zag alleen hun hoofdjes boven water uitsteken, super spannend om zo te kanoen: op ieder moment kun je ze tegenkomen, en blijkbaar zijn er ook dolfijnen (die ik heel graag wil zien voordat ik ga).

In de tussentijd hebben we een hele leuke groep vrijwilligers in het hostel, brengen we samen avonden op het strand/in de strandbar door en gaat de tijd heel erg snel voorbij. Ik ben hier al meer dan 2 weken en heb eigenlijk nog geen zin om door te reizen, dus ik blijf sowieso nog een weekje! Gisteren ben ik naar het nationale park geweest, daar zal ik binnenkort over schrijven en foto's van uploaden.

1. Hellen:
    4 juni 2014
    Dacht gisteren nog aan je, wanneer komt er weer nieuws uit Peru en daar ben je dan weer gelukkig.
    Mooi verhaal en wederom prachtige fotoos.
    Ben wel benieuwd wat ze dan met die poep van plan zijn?
    Zit je dan trouwens in een kayak of kano? Succes met de dolfijnen zoektocht!
  2. Marlies:
    5 juni 2014
    Klopt, de dagen gaan hier zo snel voorbij dat ik vergeet de blog up te daten.. Naar de Islas Ballestas ga je in een boot met ongeveer 30 mensen, en we zijn nu in de kano op zoek naar dolfijnen. Vandaag kwamen er 2 mensen terug die ze hadden gezien, wij sprongen in de kano en gingen zo snel mogelijk naar dezelfde plaats maar jammer genoeg waren ze er niet meer!

De vogelpoep wordt gebruikt om de grond vruchtbaar te maken, Paracas ligt in een woestijngebied dus daarom is het hier zo gewild :)