La Serena

6 november 2014 - La Serena, Chili

Fijn om weer even aan de kust te zijn! Op mijn eerste dag heb ik rondgelopen, heb de Japanse tuin en een ander park bezocht, 's avonds ben ik wat Duitse meisjes tegengekomen in het hostel. De dag daarna zijn we naar Coquimbo gegaan, dat ligt op ongeveer een half uur van La Serena. Het is er erg kleurrijk (al heb ik gehoord dat Valparaiso nog veel mooier is) en je hebt er een groot en lelijk kruis waarvan je een mooi uitzicht over het stadje en de zee hebt.

Ik ben ook naar het archeologisch museum geweest. Daar hadden ze ook weer een mummie (gevonden in de Atacama-woestijn), en een van de beelden van paaseiland, dat zag er echt heel vet uit.

Gisteren heb ik dan eindelijk de sterrentour gedaan, ik dacht op de heenweg 'Yes het is volle maan, dat wordt nog veel beter dan normaal' maar het bleek dus dat door het felle licht van de maan er maar heel weinig sterren te zien waren. Je kon zelfs je eigen schaduw zien toen het donker was, dat vond ik wel bijzonder. We zagen de maan door een grote telescoop en konden er ook een foto van maken (COOL!) en ik heb best wat geleerd over de sterren. Later gingen we zo'n bol in waar een betere telescoop stond, en vanuit daar zagen we sterren in verschillende patronen (1 in de vorm van een vlinder) en Mars - al was die wel heel klein dus je kon maar weinig details zien. Al met al een hele leuke tour!

Morgen ga ik door naar Santiago en zie ik waarschijnlijk een van de Duitse meisjes weer, zij studeert voor een half jaar daar. Ik ben erg benieuwd, dit is een enorme stad - er wonen zo'n 7 miljoen mensen!