Santiago

15 november 2014 - Santiago, Chili

Ik vind Santiago echt een leuke stad! Veel te doen, veel parkjes en het is perfect weer. Wel een super grote stad, vooral vanaf een van de bergen zie je hoe groot het is (en dat smog nogal een probleem is, nu valt het gelukkig best mee maar in de winter is het blijkbaar heel ongezond om buiten te sporten bijvoorbeeld). Ik ben ook naar het Museo de la Memoria geweest, over de jaren dat de dictator Pinochet aan de macht was, dat vond ik erg indrukwekkend, en moeilijk te geloven dat dat soort dingen echt zijn gebeurd. Verder heb ik de free walking tour gedaan, ben naar de dierentuin geweest en heb vooral heel veel rondgelopen.

Met mijn eerste hostel was ik niet zo tevreden (ze hadden wel stapelbedden met 3 ipv 2 bedden, dat was cool) dus ben ik na 2 dagen verhuisd. Dat hostel was wel heel leuk, super leuke mensen die daar werken en we zijn samen een keer op stap geweest. Wel is er een club naast het hostel, ik heb nu best wel wat slaap in te halen daardoor! Ook ben ik 2 keer meegeweest met de pub crawl, beide keren geweldig en leuk om weer eens echt op stap te gaan.

Dit is ook meteen de eerste keer dat ik goed merk hoe moeilijk de Chilenen te verstaan zijn, het viel in San Pedro en La Serena wel mee, maar hier worden veel woorden gebruikt die alleen in Chili bestaan en mensen spreken woorden niet duidelijk uit, dus ik moet vaak 3 keer vragen wat ze nou bedoelen.

Ik ben nu net in Valparaíso aangekomen en zou hierna eigenlijk naar Pucón gaan, maar ik heb besloten nog een paar dagen extra in Santiago door te brengen. Ik zou heel graag in het 2e hostel vrijwilligerswerk doen, maar omdat ik over max. een maand in Argentinië moet zijn (anders laten ze me er niet meer in, paspoort moet nog minstens 6 maanden geldig zijn - de mijne is geldig tot half juni volgend jaar) gaat dat niet meer lukken. Jammer! Santiago is in elk geval de eerste stad die ik in Z-Amerika bezoek waar ik best wel zou willen wonen :)