Miraflores + Parque de las Leyendas

13 april 2014 - Lima, Peru

Miraflores in inderdaad heel anders dan het eigenlijke centrum van Lima, en er zijn erg veel buitenlanders. Donderdag ging ik met Ayri daarheen en hebben we een hele mooie zonsondergang gezien. En er is een park vol met katten!

De volgende dag ging ik alleen terug naar dezelfde buurt om een vegetarisch restaurant uit te proberen. Ik had niet verwacht dat het helemaal vol zou zijn met Peruanen! Omdat het zo druk was ben ik bij een vrouwtje aan tafel gaan zitten en hebben we wat gepraat, hier merkte ik echt hoe fijn het is om de taal te spreken: de blonde meisjes een paar tafels verderop zaten er nogal verloren bij en kregen een veel duurder menu dan de rest.. Even later in het park met de katten heb ik met een local gepraat, en hij heeft me de rest van de dag nog wat plekken in de buurt laten zien. Gezellig!

Gisteren ben ik naar het Parque de las Leyendas geweest, een dierentuin, botanische tuin en ruïnes in 1. En dat voor 3 euro entree! Vooral de nationale vogel van Peru vond ik erg opvallend (Gallito de las Rocas, met oranje kop), zoiets had ik nog niet eerder gezien.

Na het skypen met de Gielekes vandaag (leuk om jullie weer even te zien!) ben ik met July naar het kerkhof geweest om het graf van haar moeder te bezoeken. Dat was erg indrukwekkend, en het kerkhof zelf is erg mooi! Overal staan bloemen en op speciale dagen (zoals verjaardagen van de overledene) is de hele familie daar om te proosten op het leven.

Ik heb net mijn ticket naar Trujillo geboekt, dat was wat lastiger dan ik dacht. En omdat ik niet 2 achternamen heb zoals hier normaal is, maar er wel 2 moest invullen hoop ik dat daar niet moeilijk over wordt gedaan :) Als alles goed gaat kom ik vrijdagochtend daar aan, tot die tijd ga ik nog even genieten van Lima!

1. Hellen:
    15 april 2014
    Hoi marlies, was erg leuk dat je toch even bij mijn feestje was. Goed om te zien dat de familie daar ook betrokken bij je is, gezellig zo, n tafeltje vol met de Peruaanse familie. Mooi zijn je foto, s, vooral de zonsondergangen.
    Het ritueel op het kerkhof om te proosten zou ik zo over willen nemen, echt heel bijzonder.
    Ik wens je een probleemloze vlucht toe.... zonder administratieve rompslomp... xx
  2. Marlies:
    15 april 2014
    Dankjewel! Misschien kunnen we het ritueel overnemen in Nederland :) De reis naar Trujillo is trouwens een busreis, zo zie ik meer van het land en hoef ik niet te ver van tevoren te boeken! xx