Oktoberfest en Dinosauriërs in Sucre

6 oktober 2014 - Sucre, Bolivia

Rare combinatie, of niet? :) Afgelopen weekend hebben we hier Oktoberfest gevierd. Op vrijdag waren er veel Bolivianen verkleed als Duitsers, hebben we in een Duits hostel feest gevierd en later zijn we nog op stap geweest (met zijn zevenen in een taxi, 4 achterin en 3 op de voorste stoel - ik was blij dat ik achterin zat). We keken de hele week al uit naar zaterdag, omdat je in hetzelfde hostel voor 50 Bolivianos (5 euro) 4 uur lang onbeperkt bier kon drinken. Heel leuk om het hier te vieren, ik ken nu zo veel mensen in Sucre dat het echt even als een thuis aanvoelt.

Op zondag gingen we naar de markt in Tarabuco, op ongeveer een uur hiervandaan. Met zijn 15en in een klein busje terwijl de persoon naast me hele irritante muziek aan het luisteren was (het heet Corazón Serrano en ik kan het niet meer aanhoren), was niet heel erg comfortabel maar wel erg goedkoop :) Het was fijn om even iets nieuws te bezoeken, maar de markt zelf stelde niet zoveel voor. Wat ik wel heel leuk vond: vandaag ben ik naar het parque cretácico geweest waar je voetsporen van dinosauriërs kunt zien. Heel cool, jammer genoeg hadden we niet genoeg tijd om ook echt naar beneden te gaan en ze van dichtbij te zien, maar ik vond het toch heel bijzonder. Het uitzicht over Sucre was ook heel mooi!

Ik ben nu klaar met mijn spaanse lessen, de laatste les was nogal ongemakkelijk omdat mijn lerares een cadeautje voor me mee had genomen maar verwachtte dat ik er voor zou betalen, en ik blijf nog tot begin volgende week in Sucre om de verkiezingen mee te maken. Ik heb gehoord dat het hele land dan 1-3 dagen plat ligt, dus dan ben ik liever hier dan in een klein dorpje dat ik nog niet ken. En omdat het nog steeds zo gezellig is hier, vind ik het echt niet erg om nog een weekje te blijven