Sucre

25 september 2014 - Sucre, Bolivia

Oeps, het is al weer 2 weken geleden dat ik wat heb geschreven, de tijd vliegt hier voorbij! Ondertussen doe ik geen vrijwilligerswerk meer, ik had het gevoel dat ik niet zo veel leerde dus nu doe ik daar spaanse lessen voor in de plaats. Mijn lerares is een ouder Boliviaans vrouwtje en ze is zo lief! Ik blijf sowieso nog tot eind volgende week in Sucre voor de spaanse lessen. Op dit moment is het in het hostel ook zo gezellig dat ik echt nog niet weg wil :)

Afgelopen donderdag heb ik voor de spaanse school een language exchange georganiseerd. Ik had niet erg hoge verwachtingen, maar uiteindelijk waren we toch met zo'n 40-50 man en daar ben ik eigenlijk best wel trots op!

Het grote feest van 2 weken terug was interessant, maar na bijna 3 weken in Sucre heb ik toch wel genoeg gehad van alle optochten. Na een tijdje lijkt alles op elkaar, en het blijft ook maar doorgaan: auto's helemaal bekleed met tapijt en servies, demonstraties, wegblokkeringen en grote groepen muzikanten op straat zijn dingen die je hier bijna dagelijks ziet. Wat ik wel zal gaan missen aan Sucre: de pizza's die ze op straat verkopen (voor 1 euro per pizza) en de enorme fruitsalades die je op de markt kunt krijgen.

En nouja, verder is het gewoon heel fijn om even in deze stad te kunnen wonen. Lekker weer, mooie parken, goed eten (ik heb een plek gevonden waar je friet speciaal kunt eten! Wel met pindasaus in plaats van curry, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk), leuke mensen! Ik doe niet heel veel op een dag, dus dit voelt echt een beetje als vakantie :)