Onderweg naar Paracas

16 mei 2014 - Lima, Peru

Yes, ik mag maandag beginnen met vrijwilligerswerk in Paracas! Ik ga in een surfbar/hostel werken dat een paar meter van het strand af ligt, op de foto's ziet het er geweldig uit dus ik heb heel veel zin om te beginnen. Meer info kun je hier vinden: http://www.workaway.info/227213956669-en.html

Vanaf gisterochtend ben ik weer in Lima, ik wist niet zeker of het vrijwilligerswerk door zou gaan dus anders had ik vanuit hier naar Huancayo gekund. Nu verblijf ik wel in de toeristenwijk Miraflores en doe het lekker rustig aan. De afgelopen 2 dagen heb ik vooral veel rondgelopen, in het kattenpark gezeten en met mensen gepraat, en wat spaans gestudeerd.

Mijn trip naar Chavin in Huaraz was best ok, ik vond de ruines van de buitenkant niet heel indrukwekkend. Binnenin was er een heel doolhof (wat ooit gebruikt werd voor geheime afspraken) en in het centrum stond een hele mooie verlichte pilaar, dat had ik niet verwacht en vond ik erg leuk! Na de ruines bezochten we het museum, en daar kwam ik er achter waarom de ruines zelf niet zo indrukwekkend zijn: alle versieringen zijn naar het museum verplaatst.. Jammer genoeg mocht je er geen foto's maken, maar de collectie was erg interessant. En de route naar Chavin is ook heel mooi! We stopten onderweg bij een meertje dat een besneeuwde berg op de achtergrond heeft, en op de terugweg in het donker kon je erg duidelijk de maan en sterren zien. Mocht je ooit in Huaraz zijn, ga dan zeker hierheen!

Op mijn laatste dag in Huaraz ging ik naar het archeologisch museum waar ze een tuin vol standbeelden hebben, lekker om daar even een uurtje te zitten. 'S avonds heb ik bij kaarslicht gegeten - er was een stroomstoring, maar in het restaurant ging alles gewoon door alsof er niets aan de hand was. En gelukkig werkte alles weer voordat het tijd was om met de nachtbus naar Lima te vertrekken.

Zondagochtend vertrek ik naar Paracas, dus ik heb nog 1 dagje in Lima. Waarschijnlijk blijf ik zo'n 2-4 weken daar, fijn om echt eens m'n rugzak uit te kunnen pakken en wat langer ergens te kunnen blijven - nou ja, niet dat ik nu zo snel reis ;)

1. Trudy:
    20 mei 2014
    Hè meiske wat leuk dat je kan werken in paracas"
    Lijkt me helemaal leuk in een surfhotel
    Misschien een uitdaging om ook het surfen eens uit te proberen ...
    Zoals altijd zijn de foto's weer indrukwekkend , wat een avontuur!!!
    Op het moment is het hier ook 25 graden dus buiten werktijd zoveel mogelijk buiten
    Heerlijk!
    Heel veel plezier!!
    Dikke knuffel van ons xx
  2. Marlies:
    20 mei 2014
    Het is zo fijn hier! In Paracas kun je blijkbaar alleen kitesurfen, maar dat is nogal duur dus ik denk niet dat ik dat ga doen. De natuur en dieren hier zijn heel mooi, ik ben heel blij dat ik hier 2 weken gratis kan verblijven :-) Lekker, 25 graden, geniet ervan!! xx