Paracas, het begin van een paar hele fijne weken!

20 mei 2014 - Paracas, Peru

Ik denk niet dat ik een betere plek had kunnen kiezen om vrijwilligerswerk te doen, Paracas is zo mooi! Waarschijnlijk schrijf ik binnenkort een heel verhaal over alle dieren die hier in het wild leven, ik word er heel erg blij van en verbaas me er steeds weer over: heel veel verschillende vogels, enorme kwallen, visjes die uit de zee omhoog springen, grote hagedissen etc. Aan de overkant van de baai lijkt een woestijn te liggen, het kleurcontrast van de zee met de woestijn is echt super.

In het hostel heb ik het erg naar m'n zin, ik ben nu bezig met mijn tweede shift en het gaat allemaal goed. Het is niet zo druk nu (laagseizoen) dus ik kan rustig alles leren. Het hostel zelf ligt op een paar meter van de zee, heeft een zwembad (!!), warm water, iedere ochtend gratis een goed ontbijt en voor de vrijwilligers is er ook een goedkope lunch. Wat een luxe :)

Op mijn eerste dag hier kwam ik meteen een Peruaan tegen die me het dorpje wilde laten zien en me heeft laten zien hoe je Pacay eet - een vrucht die de vorm heeft van een hele grote boon en van binnen lijkt op watjes - best lekker, wel heel vreemd. 'S avonds mocht ik mee naar de verjaardag van zijn nichtje, en dat was zo leuk! Er was een clown die de kinderen hyperactief liet dansen en schreeuwen, en als enige opvallende buitenlander moest ik natuurlijk ook naar voren komen. En daar stond ik dan opeens voor de hele groep, als Olivia Newton John te dansen met een Argentijnse John Travolta. Ik heb zo hard gelachen!