Salta

27 oktober 2014 - Salta, Argentinië

Ik had echt even last van een kultuurschok toen ik hier aan kwam! Toen we door Jujuy reden (2 uur ten noorden van hier) leek alles nog precies op Bolivia, maar Salta is een stuk meer westers en een goede mix tussen Zuid-Amerika en Spanje. Het is raar om weer een 'normale' stad te zien met winkels (in Peru en Bolivia koop je kleding op de markt), mensen die niet allemaal op elkaar lijken en mooie gebouwen en moderne musea.

Ondertussen heb ik veel door de stad gelopen en ben ik ook met de kabelbaan een berg opgegaan. Daar zaten ze midden op de dag een les spinning te doen met keiharde muziek uit de jaren 90, dat vond ik heel leuk (en iets wat ik niet zou doen, het is hier zo'n 35 graden overdag) Wat ik heel bijzonder vond was het archeologisch museum, daar hebben ze een paar mummies die gevonden zijn in bergen rondom Salta. Ze zijn door de kou goed behouden gebleven en het is zo raar om ze te zien! (http://www.saltalalinda.gov.ar/recorridos.php?id_pagina=249)

Ik heb het ook erg leuk weer in het hostel hier, meteen de eerste dag een leuke groep ontmoet met 3 Amerikanen en een Duitser, die zijn jammer genoeg allemaal weer doorgegaan. Waarschijnlijk ga ik morgen een dagje naar Cafayate om de bergen daar te bekijken, en rond donderdag ga ik door naar Chili :)

1. Hellen:
    27 oktober 2014
    Zal inderdaad raar zijn om weer in een bijna westerse stad te zijn, dat geloof ik wel. Wel lekker temperatuurtje wij moeten het met minder dan de helft doen. De wintertijd is hier van het weekend weer ingegaan dus is het weer vroeg donker, best gezellig eigenlijk.
    De mummie ziet er echt heel goed geconserveerd uit poeh...
    Er zijn toch heel wat jongere die daar rondtrekken als ik je verhalen lees, is wel gezellig. Nou wereldreizigster tot de volgende keer, dikke kus van ons allemaal XX
  2. Marlies:
    28 oktober 2014
    Oja, nu loop ik nog maar 4 uur op jullie achter :) Fijn dat jullie het gezellig vinden dat het vroeger donker wordt, ik ga precies de andere kant op (nu om 8 uur donker, in Peru was het 6)

Ondertussen ben ik wel gewend hier, er zijn ook nog steeds veel Zuid-Amerikaanse dingen: straatverkopers, het wc papier kun je nog steeds niet in de wc gooien, harde latinmuziek overal en dezelfde souvenirs haha

Er zijn heel veel hostels, vooral in Argentinië en Chili, dus dat is wat makkelijker nieuwe mensen leren kennen. Inderdaad is bijna iedereen van mijn leeftijd, vooral de meisjes reizen alleen dus dat is hier helemaal niet ongewoon! Kusjes!!