Santa Cruz

27 augustus 2014 - Santa Cruz, Bolivia

Wat ben ik blij dat ik hierheen gekomen ben! Iedereen die ik tegen kwam die in Santa Cruz was geweest vond het een verschrikkelijke stad, er is inderdaad niet zo veel te doen in de stad zelf maar ik heb geweldige dingen gezien in de buurt en het is hier zo lekker warm dat ik eigenlijk nog niet weg wil.

Mijn eerste dagen hier heb ik doorgebracht met een groepje mensen uit Zuid-Amerika, ik merk dat ik onderweg minder spaans spreek dan ik zou willen, dus het was geweldig om weer even alleen spaans te spreken. Zaterdag hebben we door de stad gelopen en 's avonds konden we gratis caipirinha's maken in het hostel. Er was een hele grappige oudere man vol met tatttoo's die, toen hij eenmaal had geleerd hoe het moest, het zo leuk vond om cocktails te maken dat hij de hele avond onze glazen bij bleef vullen. Daarna zijn we nog op stap geweest, dat was ook weer een hele ervaring: de clubs waren leeg omdat iedereen buiten de clubs stond te drinken, er waren heel veel dure auto's (Santa Cruz is de rijkste stad van Bolivia) en iedere keer als er een nieuwe auto aan kwam stonden er binnen een minuut minstens 5 vrouwen omheen, hoe onaantrekkelijk de eigenaar ook was. We keken onze ogen uit en zijn uiteindelijk misschien maar een half uur echt in de club geweest.

Ik ben eergisteren naar de botanische tuin geweest die hier echt enorm is. Overal vliegen mooie vogels en super grote vlinders rond, maar ik ging er eigenlijk vooral heen om luiaarden te zien die daar in het wild leven. Na 2 of 3 uur in het park had ik het eigenlijk al opgegeven toen ik besloot nog 1 zijweggetje in te gaan, en daar vond ik er twee! Jammer genoeg zaten ze hoog in de boom en kon ik ze niet heel goed zien, maar met heel veel geluk kwam ik er gisteren nog 1 met baby tegen in een ander park. Ik was zo blij! In het park gisteren hadden ze ook een vogelverblijf (heel groot en zo cool om de vogels te kunnen zien vliegen van bovenaf, ze hebben zulke mooie kleuren + ze zijn gewend aan mensen dus je kunt best dichtbij komen) en een vlindertuin. Buiten in de bossen kwam ik aapjes tegen (ik weet niet of ze wild waren of ergens waren ontsnapt), ik was zo verrast dat ik het eerst niet kon geloven..

Morgen wil ik voor ongeveer 2 dagen naar Samaipata, een dorpje zo'n 3 uur van Santa Cruz af. Daar hebben ze ruines en een opvangcentrum voor dieren, als het goed is zijn er aapjes die met je komen knuffelen, dat kan ik natuurlijk niet missen!

1. Hellen:
    27 augustus 2014
    Grappig die aapjes, opa was ook altijd gek op aapjes, als het had gemogen hadden we er vroeger eentje thuis gehad. Zo te lezen ben je weer fit genoeg om weer vanalles te ondernemen, gelukkig.
    Hier is alles weer op school en aan het werk. Er zit weer een ritme in dat is eigenlijk ook wel weer fijn.
    Het weer is hier niet alles, we hopen nog op een fijne nazomer..... dus geniet daar maar lekker van de zon.
    Veel knuffels van ons aan jou en ook een paar voor de aapjes xx
  2. Marlies:
    30 augustus 2014
    Hihi wat leuk! Ik hoop dat er zonnig en lekker warm weer voor jullie aankomt, ik las net dat het in augustus heel veel heeft geregend dus dat mag wel weer eens :) Ik ben net terug van de aapjes en heb het super leuk gehad, foto's zal ik zo uploaden. Heel veel knuffels! xx