Valparaíso

20 november 2014 - Valparaíso, Chili

Wat een bijzondere stad is dit, het ligt aan de kust en is omgeven door heuvels waar allemaal kleurrijke huisjes op staan. Overal door de stad zie je mooie graffiti op de muren, het is een UNESCO-erfgoed dus dit is echt een plek die je moet bezoeken in Chili.

Op mijn eerste dag ben ik naar de pier gelopen, vanaf daar kun je een groep zeeleeuwen zien die op een verlaten platform in de zee wonen. Ik heb er ongeveer een uur gezeten want het was zo interessant om te zien, de zeeleeuwen liggen te slapen, vechten soms en er werden er ook een paar van het platform afgeduwd. Heel cool ook hoe ze daar weer bovenop komen, ze kunnen echt hoog springen! 'S middags ging ik mee met de free walking tour met een gids die verkleed was als Wally (van 'Waar is Wally') en dat was een super leuke tour. We gingen met de lift, mochten gratis een alfajor (chileens koekje) proberen, gingen van de glijbaan en eindigden met een glas chicha, een zuid-amerikaans drankje. Op het begin van de tour kwam ik Mads en Line tegen, een Deens koppel dat in hetzelfde hostel in Sucre zaten, heel toevallig! Na de walking tour ben ik met 2 jongens wat gaan eten en drinken, uiteindelijk hebben we de hele avond gekaart en dat vond ik heel leuk.

Op de tweede dag heb ik zelf een soort graffiti-tour gedaan, de route was me aangeraden door iemand in het hostel en zou ook hele mooie uitzichten over de stad hebben. Jammer genoeg was het net die dag heel mistig en regende het, dus het uitzicht was wat minder. Daarna ben ik nog naar een ander uitkijkpunt gelopen, en toen was het opeens weer mooi weer :) 'S avonds nog wat gaan eten met 2 mensen uit het hostel en toen had ik het wel gezien in Valpo, de volgende dag ben ik weer teruggegaan naar Santiago. Wat een hele grappige reis was, ik zat naast een jongen die een beetje sociaal onhandig was en me de hele tijd eten wilde geven, ik vond het hilarisch en hij snapte niet waarom, toch hebben we een leuk gesprek gehad!

Ik ben heel blij vandaag, omdat er onverwachts plek was om vrijwilligerswerk te doen in het hostel. Eigenlijk zou ik begin volgende week doorreizen, maar het was zo leuk om terug te komen en ik vind Santiago geweldig, dus ik blijf nog zo'n 3 weken. Het team is harstikke gezellig en ik voel me hier erg thuis, ik heb super veel zin in de komende weken!