Sucre, ik blijf nog even

11 september 2014 - Sucre, Bolivia

Onverwachts doe ik nu vrijwilligerswerk, ik zag Sophie in de spaanse taalschool waar ze werkte, en omdat ze een paar dagen later weg zou gaan mocht ik het van haar overnemen. Ik werk hier voor minstens 2 weken en doe wat online marketing, receptie en ik ga activiteiten organiseren. Later op de dag gingen we naar het uitkijkpunt om de zonsondergang te zien, en ontmoette ik alle sieradenmakers die daar zitten en Sophie al goed kende. Samen gingen we naar een super Boliviaanse bar die heel vies rook en waar alleen een paar locals zaten. We speelden Yahtzee (maar dan op de Boliviaanse manier, je mag maar 1 keer gooien en het is ook meteen een drankspel) en dronken chiflay, een nationaal drankje. Dat was een stuk sterker dan we hadden verwacht, dus uiteindelijk zijn we samen terug naar het hostel gelopen en lagen we al vroeg in bed.

Op zaterdagavond was er tijdens het avondeten echt geweldig mooie muziek, daarna gingen we naar cafe Amsterdam (er zijn hier best veel Nederlanders met een restaurant, maar de friet speciaal kan ik niet vinden) om meer Yahtzee te spelen :)

De dagen daarna ben ik veel buiten geweest en heb ik in korte tijd heel veel mensen leren kennen, Sucre is net een dorp en je komt zoveel bekenden tegen op straat. Zondag was 'de dag van de voetganger', in het hele land reden geen auto's en bussen, ik vond het heel rustgevend en een goed idee! Het was ook meteen een oefening voor het festival wat dit weekend plaatsvindt, er was een optocht van een paar uur, optredens en super groot vuurwerk, ik ben benieuwd hoe ze dat gaan overtreffen dit weekend.

Het hostel waar ik nu in verblijf (ik ben verhuisd omdat de spaanse school dit hostel voor me betaalt) organiseert elke avond een activiteit, gisteren deed ik mee met het salsadansen waar heel leuk was, en voor volgende week donderdag ga ik zelf een taaluitwisseling organiseren waar ik heel veel zin in heb. Ik vermaak me nog wel even in Sucre :)