Terug in Huanchaco :-)

7 mei 2014 - Huanchaco, Peru

Niet slecht, een tussenstop van een paar dagen op het strand! Ik besloot om niet verder te gaan naar Tarapoto, de busreis naar Trujillo zou meer dan 20 uur zijn en eerlijk gezegd miste ik het heel erg om alleen te reizen. Het is zo fijn om precies te kunnen doen wat je wilt en het is ook een stuk makkelijker om nieuwe mensen te leren kennen en zoveel mogelijk te leren!

De Gocta waterval was erg bijzonder, het is de derde hoogste in de wereld (771 m) en je gaat echt door de jungle op een heel modderig pad. In totaal zo'n 5 uur lopen en best zwaar, en als je er dan eenmaal bent weet je dat het het waard was: ik denk dat ik wel uren naar de waterval had kunnen kijken! Ik heb de Peruaanse vogel met oranje kop ook in het wild gezien daar, en er zijn blijkbaar ook apen.

Morgenavond vertrek ik naar Huaraz, zoek even naar plaatjes op Google en dan weet je waarom ik er zoveel zin in heb! Ondertussen geniet ik nog even van de mooie zonsondergangen en de zee hier - morgen wil ik ook nog een keer gaan surfen. Wist je trouwens dat ze hier geen meeuwen, maar pelikanen hebben? Heel leuk om te zien hoe ze een paar cm boven de golven vliegen in een groepje. Ik heb trouwens ook mijn goedkoopste menu tot nu toe gehad hier: minder dan 1 euro voor soep, een bord eten en een glas drinken, geserveerd door een heel leuk oma'tje op de markt.

Als het goed is kan ik over zo'n anderhalve week ook vrijwilligerswerk gaan doen in een strandbar in Paracas, ik hoop dat dat doorgaat!